tiistai 16. elokuuta 2011

Häränpyllyä

Nyt olen ihan ihmeissäni. Neuvolan (ja rokotusten) jälkeen on tytön rytmi heittänyt ihan häränpyllyä. Olen saanut heittää toistaiseksi hyvästit kahdeksan tunnin yöunille ja kolmen tunnin päikkäreille. Sen sijaan olen saanut kuunnella kiljumista (siis oikeasti, koko tytön huutotapa on muuttunut) keskellä yötä, onneksi kuitenkin vain kerran yössä. Pitkien päikkäreiden sijaan sain kymmenen minuuttia kerrallaan useasti päivässä nukkuvan tytön. Olisi kiva tietää, että onkohan mahdollisesti kyse vielä jostain rokotuksen sivuoireista vai onko tämä nyt sitten tätä ihan oikeasti.

Tässä eräs ilta tyttö huusi monta tuntia (paitsi sylissä) ihan käsittämätöntä kiljumisitkua, jonka syytä emme yksinkertaisesti kyenneet paikallistamaan. Olin kuin puulla päähän lyöty. Liki kahdeksankiloista tyttöä on vaikea kantaa pitkiä aikoja sylissä tai edes rintarepussa. Ja sitten yhtäkkiä huuto loppui kuin seinään. Olisin laittanut tämän tutun iltahulinahuudon piikkiin, mutta koska huutotapa oli niin outo ja erilainen, epäilen kyseessä olleen jotain muuta.

Mitä ihmettä tässä talossa oikein tapahtuu???

2 kommenttia:

  1. Mitä mä oon oppinut näistä lapsukaisista on se että kaikki voi (kuten sanoit) heittää häränpyllyä ihan tuosta noin vain, ilman sen kummempaa syytä. Olen kiroillut tämän tytön kanssa monet kerrat että mitä helv nyt tapahtuu kun rytmit vaihteli joskus melkein parin päivän välein.

    En usko että rokotukset vaikuttaisi kovin montaa päivää..

    Noi 10 minuutin päikkärit on niiiin ärsyttäviä. Et ehdi tekemään yhtikäs mitään ja vauva on kärttyinen koko ajan. Toivottavasti ei kestä kauan.

    Ensi viikolla voi kaikki olla taas aivan toisin! Joskus ne vauvat on niin eri planeetoilta kuin me ;)

    VastaaPoista
  2. Raparperityttö: Joo tosiaan, ei näihin kai mitään syytä vaadita, kun nyt ollaan taas niissä kahdeksan tunnin unissa... :o

    VastaaPoista